Pages

Saturday, June 4, 2011

offer .

Hye bloggie =)

Huh ! Penat keje taww . Da lame ta update blog . So , banyak la story aku ta post . Tu la da duduk rumah sibuk nak keje , bile keje sibuk cakap letih . HAHAHA . Padan muke aku . Tapetape cari pengalaman . Maklum laa bile da keje , entry aku pon banyak la story abt KEJE . Ta silap aku da 19 hari aku keje time aku dapat offer .Uishh , lame jugak tue . Macam biase laa , aku keje shif petang . Pukul 3 petang sampai 12 tengah malam . Hah , entry kali ney aku nak story abt OFFER . Nak tawu offer ape ? Jomjom bace entry aku . HAHAHAHA . sape yang tanak bace bole la tinggalkan blog kesayangan aku ney . hehehe .

Dekat kedai makan yang aku keje ney , da ramai orang suke . Lepas Maghrib CONFRIM busy . Memang ta bole dinafikan laa . Kedai makan ney , dy eksklusif sikit . Bos aku dy bwt macam kedai mewah . So , ramai la yang berminat . Hari hari busy . Paling busy time gaji keluar and start school holiday .

Macam biasa , keje aku bukan setakat cashier je . Amek order pon aku taww . Aku amek laa order kat satu meja ney . Customer ney supervisor KFC . Sorang lagi member dy . Perghhh !! memang penuh kesabaran la aku amek order . Nak marah customer . Aku mampu senyum je . Customer ney order tom yam , tapi tanak banyak serai laa . Nak honey dew juice , bile aku cakap tade , dy marah aku lak . Dy cakap " kalau tade lain kali tulis not availble " . Da siap aku pon hantar . Then bwt keje aku . 

Cashier time . HAHAHA . Tadi sibuk amek order , sekarang customer nak bayar lak . Aku net berlari sini berlari sana . Penat penat . Tibetibe supervisor KFC panggil aku " Dik , kire dik " . Aku pon kire . Da kire , akak tue tibetibe mintak maaf dengan aku . Aik ? Kenapa pulak ? Aku  pon confused . Dy cakap tadi tue dy saje je nak training aku . Dy suke dengan cara keje aku . Kemas , sabar , pantas . Yang aku nak tergelak sekali . Akak tue cakap aku murah dengan senyuman . Akak tue suke . Padahal kawankawan aku cakap , aku susah giler nak senyum . Akak tue siap tinggalkan no phone lagi tue . Dy nak aku part time kat KFC Genting bile aku cuti sem lagi . Akak tue makesure aku dapat keje kat KFC Genting . Bukan senang taw nak dapat OFFER macam tue je .Aku pon amek je no akak tue . Aku tawu parents aku ta bagi keje kat Genting . Maybe ade sebab tertentu . Emm .. Aku rase sampai sini saje entry kali neyy .

See you next entry . Bubye ^_^

No comments:

Post a Comment

 

Template by BloggerCandy.com