Pages

Tuesday, April 5, 2011

Aku Rindu Dy

Assalamualaikum .
Ari ney tibe2 aku rase RINDU sangat kat ‘dy’ .
Nak jumpa ta bole .
Macam mane aku nak cakap kat ‘dy’ yang aku RINDU kat ‘dy’ .
Tadi aku dengar lagu ‘Kau Sahabat Kau Teman’ .
Rase nak nangis sangat2 .
RINDU dengan suare ‘dy’ .
RINDU dengan lawak jenaka ‘dy’ .
RINDU dengan nasihat ‘dy’ .
RINDU dengan muka ‘dy’ yang tenang tue .
Serius , aku RINDU kat ‘dy’ .
Aku pernah cakap kat ma yang aku RINDU kat ‘dy’ .
Ma pesan kalo RINDU kat ‘dy’ , sedekahkan al-fatihah .
Sebab tue je yang kite mampu nak bwt .
Tuhan lagi sayangkan ‘dy’ .
‘dy’ yang aku maksudkan sepupu aku .
‘dy’ baik sangat .
Aku rapat dengan ‘dy’ .
Dulu kalo ta tawu mane2 subjek , bole tanye ‘dy’ .
Tapi sekarang ?
Semuanye berubah dengan sekelip mate .
Kehilangan ‘dy’ dalam keluarga terase sangat2 .
‘dy’ pergi dulu sebab excident di Kuantan , Pahang .
‘dy’ pergi pada 8hb Ogos 2010 .
‘dy’ dikebumikan pada 9hb Ogos 2010 di Kampar ,Perak .
Tahun yang same atuk pon pergi .
Atuk peri pada 15hb Mei 2010 .
Suasana tanpa ‘dy’ amat lah ketara .
Kebiasaannya , kalo time raye la paling best .
Lepas pemergian ‘dy’ , suasane raye pon tade .
Rumah pon nampak suram .
Nak balik kampong pon da ta best .
Tapi ape bole bwt .
Yang pergi ,tetap pergi .
Yang tinggal , teruskan perjalanan .
Name ‘dy’ Mohammad Assuandie .
Tahun ney umor ‘dy’ 23 tahun .
Sebelum ‘dy’ pergi , ‘dy’ masih menuntut di UMP dalam bidang Kejuruteraan Mekanikal .
Sedekahkan al-fatihah untuk Allahyarham Haji Mohammad Assuandie .
Terima kasih J
See you next entry . adios !!
Yang merindui dirimu ,
Nassha185

No comments:

Post a Comment

 

Template by BloggerCandy.com