Pages

Saturday, December 31, 2011

Letihnye

Assalamualaikum

Ermm , banyak sangat story mory aku tak update kat blog . Lepas entry vacation , banyak jugak lah aktiviti aku . Tapi aku tak update on the spot sebab mood nak berblogging ntah melayang kemane . Tue yang tak ber-update2 blog . Naik bersawang dah blog aku ney . Sorry ye Encik Blog sayang . Pape pon saya sayang awak taw . Oppss !!! Lari dari tajuk lak . hahaha .

Okay back to normal . Tajuk entry kali ney letih kan ? So , aktiviti aku semua meletihkan tapi enjoy :) Seminggu lepas vacation , aku balik kampung Perak . Empat hari stay kampung . Life dekat kampung best kot . Tenang je . Bile balik kampung , first aku jumpe opah dulu . Aku akan hargai opah sementara opah masih di mukabumi yang nyata . Atuk aku dah meninggal time aku sem 1 . Kirenye dah setahun setengah . Balik kampung kali ney musin buah durian + rambutan . Pakcik aku pulak , jaring ikan dekat kolam . Syok giler dapat tiga ekor ikan . Boleh tahan la besar dy . So , ikan tu ktorang bakar dah makan time lunch . Perghh !! Finger licking good . Hari Jumaat aku balik Batang Kali sebab hari Sabtu aku ada event dekat sana . Even tak jauh sangat kampung aku tu tapi still letih .

Hari Sabtu bangun awal giler compare hari biase . Bangun2 ayah dah membebel suruh siap cepat sebab aku dengan kakngah urusetia event tu . Mood memang takde time tu . Rase nak tido je . Kejohanan Badminton tertutup Batang Kali anjuran Kawasan Rukun Tetangga Rumah Pulau [KRT] . Organiser tu kawasan perumahan aku la . Jadi urusetia dapat baju . Awal pagi tu sibuk la nak snap gambar . Kerja aku snap gambar dengan bahagian penutup . Sikit je kan ? Tapi tetap letih !! Argghhh !!! Malam tu , aku tido awal . Mengantuk yang teramat sangat + letih giler . Esok tu , aku kena bangun awal lagi sebab nak pergi kebun lak .

Adoiii . Pagi2 ayah dah bising . Sumpah tak larat nak dengar . Maa tak bersuare sebab ktorang tak dengar maa cakap . Maklumlah degil sikit . Actually , bukan pergi kebun sendiri . Kebun pakcik kepade member maa dengan ayah . Pergi sana nak beli durian .Tapi aku ikut jugak sebab taknak kena tinggal . hahaha . Sampai kebun , perghhh !! Bau durian bole buat aku pengsan . Banyak giler durian . Orang lain sibuk cari durian , aku sibuk kutip limau nipis . Time nak balik rase nak pengsan betul2 sebab bau durian dalam kereta . Aku sempat bergaduh dengan adik pasal durian . Nasib baiklah , rumah tak jauh dengan kebun . Sepanjang perjalanan , aku tutup je hidung . Balik rumah , dorang makan durian dengan sepuas hati . Aku menahan nafas sepuas hati jugak . Arghhh !!! #taksukedurian#suketempoyakje#
Hah , sekarang pon aku letih sebab menaip panjang berjela story aku . Maybe membosankan bile aku story panjang2 . Ah , peduli ape aku . #thisismyblogokay# Kalau tak suke boleh beredar . hahaha . 


Saje nak upload picture yang tak brape cantik pon -__-


 :: ney time jadi urusetia . 4 beranak jadi urusetia ::

 :: banyaknye limau nipis ::

 :: sangat letih balik dari kebun ::

:: haaa .. yang ney aku tutup hidung sebab dalam kereta ade durian ::

Okay2 . See you later #_#



No comments:

Post a Comment

 

Template by BloggerCandy.com