Pages

Sunday, December 11, 2011

Vacation at Port Dickson

Hye peeps :)

Dah berhabuk dah blog aku ney . Ade sapesape volunteer nak vacuum kan blog aku ney ? Nanti aku upah chokichoki . Okay ! *Back to normal . Actually nak share story about vacation with my family . Ade yang tak suke dengan story mory aku ? Nampak tak [X] kat atas belah kanan ? Klik je kat situ anddddd goodbye *_____*

Baru2 ney aku pergi Port Dickson . *takdelah baru sangat . Dah nak seminggu dah pon . Bukan family aku je pergi . Adik dengan kakak maa pon pergi . Abang maa je tak pergi . Maklumlah masing2 ada urusan sendiri . Totally enam family yang pergi termasuk sepupu aku yang dah kawen ^__^ Kat sana ktorang check in dua tempat . Dekat Permaisuri Resort Port Dickson [apartment] anddd Sinaran Selat [rumah tapi orang panggil banglo]

First sampai terus pergi bangle sebab apartment check in pukul 2 . Time dekat banglo , best giler sebab dekat dengan laut . Cantik sangat laut tu . Aku sempat la snap pic *time tengah excited . Kat banglo , rest dulu , makan , solat , semua bagai baru pergi jalan2 . Kat tempat aku pergi ney , takde sangat tempat nak shopping . Banyak laut je . Ktorang shooping dekat Teluk Kemang . Habis shooping , baru gerak pergi apartment . Sampai apartment , mak2 andd ayah2 yang dah nak lanjut usia rest kat bilik . Yang selebihnya , terjun dalam swimming pool . Agak2 petang sikit baru turun laut yang dekat apartment .

Malam tu pulak , buat BBQ dekat banglo . Syok giler makan . *sayakuatmakan . Ney punca boleh gemuk . Ngee ~~~ Tapi satu aku tak suka . Time makan durian . Wey , pening kepala bau durian . Bagi yang makan memang lah best . Bagi yang tak makan ney . Hanya Tuhan je yang tawu . Habis makan , family aku balik apartment sebab tido sana .

Bangun pagi , tengok cantiknya laut . Pukul 7.30 pagi dah turun pergi laut . Agak2 dah boring kat laut , baru masuk swimming pool . Lame jugak lah berendam . Aku dengan adik2 aku naik bilik pukul 11 sebab pukul 12 tengah hari dah nak check out . Dah check out lepak dekat banglo . Tengok laut je , ase nak berendam . Pukul 4 baru turun laut yang dekat banglo . Laut ney lagi best dari laut yang dekat apartment . Malam tu jugak family aku balik dulu . Sebab esok tu nak pergi Balakong pulak . Family yang lain stay sampai keesokan hari . So , balik rumah dengan kepuasan mandi laut ^____^ Sebelum tu aku nak share sini pic aku time vacation .

:: on the way to Port Dickson ::

:: dah tak tawu nak buat ape dalam kereta . dah la jammed ::

:: laut dekat banglo . first pic kat sane ::



:: cantiknya laut ney ::

:: syok giler lepak kat kat luar. belakang tu la dipanggil banglo . even rumah biase je tapi best ::

:: tunggu detik detik nak mandi laut ::

:: apartment ::

:: swimming pool ::

:: laut dekat apartment ::

:: alone n_n ::

:: sian , anak buah aku sorang ney . mane ibu dy . iman panas ney . hahaha ::

:: peace V_V ::

:: bbQ time ::

:: time ney dorang makan durian . aku snap pic dari dalam bilik sebab bau durian kuat giler ::

 Pic ney khas untuk my bf & my bff . See name kite same starting dengan NA . hahaha .
To bff : ney la yang i nak gtaw u tu . i tak lupe dekat u . hahaha

Sorry entry kali ney panjang sangat . Nasib baik jari jemari aku dah letih menaip . So , that’s all . See you later .


p/s : Sorry pic tak berkualiti sangat . Guna camera biase je . hahaha . Gambar pon tak edit sebab malas *__*

No comments:

Post a Comment

 

Template by BloggerCandy.com