Pages

Friday, July 1, 2011

FINDING THE KNOWLEDGE OR FINDING LOVE

Assalamualaikum reader & bloggie =)

Datang nye idea nak create entry ney time tengok cite dekat AstroRia , 23 June 2011 , 9.00pm . Tajuk cite tue Cer Citer Cinta . HAHAHAHA . Still ade jugak word [C][I][N][T][A] . Aku ney bukan Dr. Cinta yang diikhtiraf tapi Dr. Cinta just for my friends =) Motif aku create entry ney sebab nak share dengan korang aku punya experience . Title entry FINDING THE KNOWLEDGE OR FINDING LOVE . Nak tawu kenapa aku pilih jadikan title ? Sebab time aku mencari ilmu , time tue jugak la cinta tue datang . Member2 aku pon cakap mende yang same . Sedangkan aku tade niat pon nak cari cinta . Okay guys , let’s start my story J
:: 1st experience ::
Time form4 , aku break dengan 1st couple aku . Tak lame lepas tue , aku join F1inschool Technoloy Challenge . Event ney bwt dekat Kelantan Darul Naim untuk bahagian Pantai Timur , peringkat kebangsaan . Mase pergi tak piker langsung nak cari boyfie ke ape ke . Yang penting nak tawu kete group ak laju ke tak . Tue je . Group aku ade empat orang . Tiga lelaki , sorang perempuan . Sorang perempuan tue aku laaa .


Team Manager & Graphic Designer: Syahrul Khusaini
Resources Manager : Nassha D’nie [ it’s me]
Marketer : Shafiq Lood
Manufacturer : Rabbani Hafidz

Kat sane semua group kena settin masing2 punye booth . Decorate la sekretif yang boleh . Bagi tiptop sikit . Stay dekat Kelantan tiga hari dua malam . Hari ke-2 , manufacturer merangkap bestie aku bgtawu ade sorang mamat ney nak number phone aku . Budak tue dari Sekolah Menengah Kebangsaan Agama Pahang [SEMEKAP] . Aku gelak bile bestie aku cakap macam tue . Aku piker dy nak kenakan aku . Maklumla , bar lepas break la katekan . Untuk mengelak dari satu penipuan aku pon mengeluarkan kata2 aku .

TAK GENTLE LA SURUH ORANG LAIN MINTAK NUMBER , DATANGLAH SENDIRI

Tak boleh bla ayat aku ,kalau teringat balik . Hari last aku dekat sane , time semua orang busy kemas booth , aku dengan tea manager aku pergi ambil barang tempah . Otw nak pergi ambil barang tibe2 ,ade suare panggil name aku .

D’NIE !!

Suare tue memang aku tak pernah dengar . Bile pusing belakang ,takde lak orang yang aku kenal . Tapi aku musykil . Kenapa manager aku tersenyumsenyum . Then , sorang mamat tegur aku .

Guy : Ney D’nie kan ?
Aku : A’ah . Ney kawan Rabbani ke ?
Guy : A’ah kawan Rabbani . Yang dari SEMEKAP tue . Emm ,nak 
      number boleh ? Awak suruh mintak sendiri kan ?
Aku :[Mak ai , biar betul mamat ney . Gentle giler! I loike
      <3] Okay ney number saya 017*******

Korang nak tawu tak ? First aku pandang mamat tue , terus rase jatuh..jatuh..jatuh hati kott =)Dah la aku nak boyfie yang tinggi .. hehehehe .. Tibe2 kan , aty aku berkata2 . “ Alangkah bahagianye kalau mamat ney boyfie aku ” . Lepas yukar number memang selalu laa text . Time balik rumah , masing2 call . Tak aku , dy . Rindu laa katekan . Mamat ney ade twin . Start aku tawu dy ade twin , aku jadi giler dekat twin . Yang bwt aku lagi giler dekat twin , bile aku dapat sepupu twin . Serius giler twin . Sebab dy laa aku giler twin . Eh , cite lain pulak . We continue my story . Tapi nak bwt macam mane dah takde jodoh . Kiteorang lost contact until now .



Kat atas ney satu2nye gambar yang aku ade time event tue . Gambar yang lain tak tawu ke mane . Ney antare model kereta2 yang join event ney . Anak panah wane putih tue , model kereta mamat tue . Name team dy Torpedo Sharp . Team dy menang no 3 and design kereta terbaik . Anak panah wane merah model kereta team aku . Team aku tak menang pon .Nak tengok gambar lagi jelas klik dekat gambat tue . That’s all my first experience .

:: 2nd experience ::
Hah , yang second ney pulak time form5 . Nak Spm macam2 event ade . Event ney sekolah aku jadi tuan rumah . Semua sekolah daerah Bentong , Pahang terlibat . Event ney anjuran Yayasan Pahang  dengan Uitm . Memang best giler lah . Name event tue Program Puncak Jaya . Group pon combined dengan sekolah lain . Memang kena introduce lah dalam group . Aku cukup lah tak suke bab2 introduce ney .

Aku ade kutuk sorang guy dalam goup aku ney . Dy macam tade perasaan bile ade game dalam group . One night , aktiviti unuk student dalam dewan . So , tade lah duduk dalam group . Time dalam dewan ade tayangan perjalanan kehidupan seorang student di ipt . Tengah2 tengok , tibe2 aku rase lain . Aku rase ade orang pandang aku . Aku piker perasaan aku je kot . Bile aku pandang kiri , sorang guy ney senyum . Macam kenal , tapi sape ? Ouh , guy tue budak group akulaa . Tapi dy senyum dekat aku ke ? Hati aku kuat mengatakan TAK !! Okay . Anggaplah takde pape yang terjadi .

Habis program , balik rumah la . Ape lagi kan . Sampai rumah aku tengok phone SonyW910i aku ade banyak mesej + missed call . Dalam banyak2 missed call , ade satu je number yang aku tak kenal . Aku missed call balik number tue . Tak lame lepas tue , number tue call . Jawab la ape yang patut . Then , text . Last2 , dy send pic . HAHAHA . Sangat terkejut !! Budak group aku rupanya . Member aku yang bagi number aku dekat dy . Lame2 mesej + call , hati pon mule jatuh <3 . Bagi aku time tue rase macam 1st love . Tak tawu kenape . Sayang giler dekat dy . Ape Pon Tak Boleh . Jodoh tak kesampaian . Lepas SPM kiteorang gadoh teruk . Now , da lost contact .


Kat atas ney , gambar time join Program Puncak Jaya Sesi II . Nampak tak anak panah warne putih ? Sebelah aku tu , sit dy . Mean setiap aktiviti kat sane , dy duduk sebelah aku . Wowww !!! Time ney rase bahagia gilerrrr  . Miss that's moment .


Ade experience lagi ke eh ? Emm .. Experience dekat poli lak . Tapi aku rase tak perlu nak story sebab entry sebelum2 ney pon dah banyak story abt him , him and him . hahaha . Sape yang rajin blogwalking kat blog aku ney tawu la kott . Tak pon member2 aku . Aku rase dah TERlalu panjang entry ney . So , mintak diri dulu .


Bubye . Thanx for reading T_T

3 comments:

  1. alamak...cite nie sume da thu laa....kihkihkih... =)

    ReplyDelete
  2. cm ade mkne je lgu ni kak yong???huhu

    ReplyDelete
  3. cik fafaz : mmg la . sje nk share kat blog .
    cwet_crown : tade mkne ke ? huhuhu .. ntah lah . sume lgu ade mkne .

    ReplyDelete

 

Template by BloggerCandy.com