Pages

Thursday, July 18, 2013

Akhirnya Part II

Assalamualaikum.

Fuhh ! Panjang betul entry “Akhirnya Part I”. kan dah cakap, kalau dapat menaip tak ingat dunia bercerita. Part I tu, aku menaip ikut kepala aku je. Nasib lah kalau ada lari tajuk sikit. Alah, bukan dalam exam pon nak lari tajuk.

Entry Part II, insya Allah tak sepanjang Part I. Let’s started ^_^ Entry ‘Akhirnya’ ada part part. Nak tawu sebab apa aku buat part by part ? Sebab Part I aku cerita ‘Akhirnya aku berjaya tamatkan latihan industri selama 5 bulan’.Pastu aku cite pasal officemate aku. Part II pulak aku nak cerita pasal ‘Akhirnya report final LI siap dibinding’. Then cite sikit pasal report siap binding plus siapkan powerpoint.

Report final LI aku dah siap dibinding. Bukan siap diprint taw. Report final Li aku binding dengan readymade hardcover. Bukan semua kedai bole binding hardcover readymade. Macam member aku pergi satu kedai ini, kedai tu tak amek binding hardcover readymade. Dorang cakap susah gune hardcover readymade. Ni  gambar hardcover yang dah siap tampal dengan nama aku. Terima kasih ayah sebab tolong tampalkan nama :) Asal dia, dekat bahagian nama tu kosong just ada plastic je.

*Bahagian depan hardcover*

*Bahagian tetulang hardcover / bahagian tepi*


Dekat area Batang Kali, aku memang dah survey kedai yang boleh binding tapi takde. Last sekali decide hantar report dekat kedai area Tanjung Malim. Aku tak sempat nak survey kedai tu. Aku mintak tolong jasa baik classmate aku `Aizat Kamaruzzaman. Thanks Ijak.

Report settle pergi hantar, tinggal nak buat power point untuk present dengan lecturer. Dah lame tak usik power point, rase macam susah sikit. Nak siapkan pon amek mase dalam beberapa hari jugak lah. Dengan balik kampungnye. Sebelum last day praktikal, ada lah aku dah buat sikit sikit powerpoint. Lepas habis, pulun semua. Tak tenang hati kalau tak siap. Alhamdulillah sempat siap.

Pasal report pulak, lepas dah hantar dekat Tanjung Malim. Tinggal nak amek je. Tak lame pon hantar binding. Tak lama sebab guna hardcover readymade. Ayah dengan maa yang pergi amek report tu, sebab on the way nak balik kampung. Masa tu aku dekat kL lagi. Tak sempat kalau aku yang amek. Dah amek report dekat Tanjung Malim, maa bagitahu akak kedai tu puji report aku kemas teliti. Ceewaah !! Bangga la sekejap. Alhamdulillah hasil titik peluh sendiri.

*Ketebalan report - Minimum 50m/s, maksimum 80m/s*


Masa dekat kampung, aku still busy dengan kerja kerja aku yang tak siap. Especially, power point untuk present. Menghadap tu je sabtu ahad. Aku request nak balik rumah awal, tapi ayah dengan maa nak tengok adik lelaki aku dekat Mahhad Tahfiz Qiraat Addin dekat Ipoh. Memang aku pulun habis la. Risau weh, kalau tak sempat siap mati aku T_T Alhamdulillah, akhirnya siap juga :)



Okay, guys nanti kita jumpa lagi. Stay tuned for next entry.

Bubye ! Assalamualaikum.

5 comments:

  1. Tahniah tahniahhh.! hehee :P
    Eiqa punye lab report masa praktikal mse tu makk aiii tebal gilee..

    ReplyDelete
  2. Eiqa Almond terima kasih.
    Bile tengok hasil kerja sendiri dgn tebalnye terasa mcm hebat pulak.
    hahaha

    ReplyDelete
  3. hahaa eiqa tahu apa dnie rse tu..
    sebab eiqa pun terasa kehebatan diri tu, khiikhih :P

    ReplyDelete
  4. Eiqa mesti rase kite paling hebat kan ? orang lain tak sehebat kite. *perasan lebih*

    ReplyDelete
  5. aahhh, *nak perasan lebih jugak laa* :P

    ReplyDelete

 

Template by BloggerCandy.com