Pages

Thursday, August 29, 2013

Johorian

Assalamualaikum

Terasa nak berblogging balik. Maklumlah, dah lame aku menyepi. Malas nak guna ayat klise’ “busy, takda masa”. Hakikatnya, malas nak meng-update. Cerita tu memang banyak aku nak abadikan dalam blog ni. Tapi malas tu aku tak bole nak lawan. Alkisah TER-rajin nak update sebab khas untuk SOMEONE yang bakal jadi Johorian.

Haa, untuk someone yang tak lama lagi nak merantau ke selatan. Taadaaaaa.. Ni la SOMEONE aku cakap tu.



Nama : Nurul Farzana
Umur : 22 tahun
Kelulusan : Diploma Kejuruteraan Awam

Aku panggil dia Kak Zana. Kteorang satu poli [Politeknik Sultan Azlan Shah]. Kiranya kak zana ni senior aku. Ni dia ni pandai, every semester dapat Anugerah Ketua Jabatan. Tahniah kak zana dapat futher degree dekat Universiti Tun Hussien Onn [UTHM]. Tak lama lagi jadi orang JDT la.
Mr.N pon rapat la jugak dengan kak zana ni tapi tak pernah face to face. Sebab ? Sebab Mr.N aku ni segan la kononnya. Okay okay, entry ni nak buat untuk kak zana. So, aku pon nak tukar perwatakan. Maklumlah, dengan senior kan. *terasa diriku muda*

Kak zana, tengok saya buat entry untuk akak. Nampak tak sayang dekat situ ? Ceewah. Harap sangat sangat akak sempat baca entry ni sebelum pergi JDT.  Mesti excited kan kan nak jadi orang JDT. Erm, lepas ni senyap la group whatsapp [Two girls & one boy]. Saya tak tawu lah Ahmad tu rasa tak macam apa yang saya rasa. Maklum lah, saya ni takda kakak. Ahmad tu ada kakak. Rasa sebak tu ada jugak ni. Lepas ni jarang lah kita nak bergosip, ber-LINE, ber-whatsapp bagai. Iya lah akak nanti mesti nak focus dekat study kan kan ? Dekat sana nanti jangan la lupa ktorang pulak. Mana tawu, empat tahun dekat sana dapat adik baru.

Entry ni saya buat lepas kita ber-LINE. Lepas tu stop, then continue hari ni. Duduk rumah pon saya busy. Tu yang saya tak paham. Ni pon baru lepas settle lipat baju. Tengok insta akak, mak aiii. Banyak giler beg. Pada saya, normal la tu perempuan. Kalau saya pon maybe beg saya lebih kurang macam akak. Kalau ahmad, sikit je kot. Akak, dekat sana nanti selamat menjalani MSK [orientasi]. Thanks la sudi jugak blind date malam semalam even sekejap. Sekejap tu lah amat bermakna. Hihihi. Akak, nanti masa konvo harap harap dapat jumpa akak. Ingat, Ahmad dah janji nak face to face dengan akak. Akak tuntut taw janji Ahmad tu. Good luck dekat tempat baru. Mana tawu lepas ni Dekan every sem pulak >.<

Last but not least, saya nak mintak maaf bebanyak kalau ada tersentap dengan saya tak pon dengan Ahmad. Saya wakilkan Ahmad jugak. Entry ni taknak buat ayat sedih sedih. Hee. Nanti tak best :p Sorry saya tak reply whatsapp group sebab mengejar siapkan entry ni. Hee Take care akak J

3 comments:

  1. Muda kee awak tuu .?? :P
    ehehheee
    Tahniah jugak dekat Kak Zana dapat futher study..
    Even eiqa x kenal ^_^

    ReplyDelete
  2. Eiqa muda la jugak. Muda setahun. hihihihi. Dnie wakilkan kak zana nak ckp thanks :p

    ReplyDelete
  3. erkk, hehe
    Sama-sama kak zanaaa.!! ^^

    ReplyDelete

 

Template by BloggerCandy.com