Pages

Sunday, July 14, 2013

Double Triple Awesome

Assalamualaikum guys.

Double Triple Awesome ? Haaa.. Ni lah dia title entry aku. Nak tawu apa dia yang double triple awesome tu ? Taraaaa …..



Ni lah dia kerja-kerja nak siapkan report. Dulu final project ada empat orang, so tak terasa sangat banyak keje nak buat. Bile praktikal, confirm confirm kite buat sorang. Masa tu la baru tawu, awesome giler babun nak buat report. First nak start buat report final untuk praktikal, otak aku memang blurr giler %#&^* Sebab tak tawu nak cite ape dalam report. Dekat tweet jugak la aku selalu merungut. Aku selalu cite pasal masalah report aku ni dekat senior poli aku, kak zana dengan sapa lagi kalau bukan Mr.N aku :) Sepanjang praktikal, kalau rase susah sikit, ade masalah ke, mesti aku rase nak nangis. Tak tawu lah kenape sensitive sangat.

Masa aku dah buat banyak lah jugak untuk report, tibe tibe macam macam idea keluar dari kepala otak yang blurr. Time tu kalau tak silap aku ade lagi sebulan kot nak praktikal. Tapi aku dah target dua minggu sebelum habis praktikal, report mesti siap. Nak dijadikan cerita pulak, dua minggu sebelum habis, family busy buat kenduri sambut Ramadhan + tahlil. Maa pon dah pesan awal awal, aku kena siapkan report.

Report yang aku dah buat tu banyak teori, so buat keputusan padam yang teori nak tambah idea baru bahagian teknikal. Time gigihkan jugak la hari hari buat report. Nampak macam sikit je tapi bile nak touch up tu, makk aiiii banyak giler. Risau tak dapat siap dua minggu sebelum habis praktikal.

Pergi opis, hari hari bawak laptop. Berat tu takyah cakap lah. Dari Pantai Dalam naik KTM sampai KL Sentral. Lepas tu naik Putra LRT sampai Kampung Baru. Dari Kampung Baru tu kena jalan kaki dalam 20 minit baru sampai opis. Tu lah rutin aku dalam masa 5 bulan. Nak buat macam mane, berkorban untuk diri sendiri. Sebelum sebelum ni aku takde lah serius sangat nak buat report. Mane taknye, blurr je nak buat report. Bila dah dapat idea + confident idea tu bernas, aku betul betul concentrate. Sampaikan akak opis aku tegur sebab aku tak bangun bangun dari tempat aku. Punyelah focus, orang datang interview pon tak tak perasan.





# Gambar gambar ni semua dekat opis time siapkan report final LI

Bila dah settle semua bab, nak edit page, setup page, numbering, macam macam lagi lah. Time serabut jugak lah. Nak buat numbering tu memang kena alert. Takut takut tersalah letak numbering. Kalau banyak sangat numbering pon tak okay jugak. Kena tukar alphabet pulak. Aku siap buat list dekat kertas lagi, takut tersalah.



Alhamdulillah, target nak siapkan report final latihan industri (praktikal) dalam mase dua minggu awal berjaya. Tinggal nak buat powerpoint untuk present dekat poli nanti. Report siap print, then hantar dekat kedai buku are Tanjung Malim sebab nak binding. Terima kasih banyak banyak dekat dua orang akak opis aku, kak normah dengan kak su. Diorang banyak tolong aku print report dengan macam macam lagi.

That’s all for this entry. Stay tune for next entry. ^_^
Assalamualaikum

3 comments:

  1. salam. akak. kalau daily report akak buat mcm mana eh? sebab ayat saya mcm teruk betul. simple. haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumsalam.
      Daily report akak pon teruk jugak. Ayat pon tunggang langgang. Daily report akak buat simple je. Ada tajuk, lokasi, objektif, peralatan/dokumen, prosedur, masalah, penyelesaian. Tu je :)

      Delete
  2. ouhh. yeke? sebab saya in tourism. tada laa pulak guna peralatan bagai. selalu fotostat jee. haha. cop dokumen. hahaha,

    ReplyDelete

 

Template by BloggerCandy.com