Pages

Tuesday, April 9, 2013

Seharian Tanpa Matahari


Assalamualaikum.

Ni nak cerita pasal seharian tanpa matahari. Sedia maklum aku tengah praktikal. So, life praktikal lebih kurang macam orang bekerja juga. Punca aku tak dapat jumpa matahari adalah kerana  kerja last minit. Bukan student je suke buat keje last minit. Orang yang dah bekerja pon suka buat keje last minit. Tapi keje ni memang menyakitkan hati aku. Company aku ni tengah ada projek jalan . Lame jugak lah projek ni.

Due date nak submit report 29th Mac 2013. Bos aku ni boleh bagi aku keje last minit. Dia suruh aku buat list drawing. Kalau sikit, maybe lah aku bole siapkan cepat. Masalahnye, beratus-ratus drawing. Mencecah lah jugak seribu. Bos aku bagi keje before lunch. Time dia bagi, dah warning aku awak-awal suruh aku stayback. Mak aiiii ! Kalau aku stayback berbayar takpe jugak. Kau dah guna tenaga orang, lepas tu taknak bayar.

Hampir satu department aku semua stayback. Dahsyat giler malam tu. Bos aku ni kononnya belanja makan malam kirenya upah la tu. Tapi tak berbaloi kot dengan keje dia. Tak pernah pernah aku bawak keje office balik rumah taw. Aku balik pukul 8.30p.m , sampai rumah 10.00p.m. First time kot, aku tak jumpe matahari. Keluar rumah matahari tak terbit lagi. Balik rumah matahari dah terbenam. Baru praktikal, belum keje lagi. Andai kata aku dapat offer dekat tempat praktikal aku ni, ntah lah. Aku pon tak tawu nak terima atau tak. Akak akak dekat sini tak bagi aku keje dekat sini. Dorang suruh aku cari keje lain.

Esok tu [29th Mac 2013], pagi pagi lagi semua orang dah busy. Busy ape ? busy siapkan report nak submit dekat JKR. Nak submit pukul 4p.m. Tapi aku pelik sangat sangat, bos aku tu macam tak reti langsung nak buat itu, nak buat ini. Dia project manager tapi macam tak managent je projek dia sendiri. Everything orang lain yang terpaksa involved. Bos aku tawu report siap. Pukul 4p.m dia nak pergi hantar dekat JKR.

Bertungkus lumus la ladies department aku arrange report by title. Bos aku buat ape ? Dia tunggu je report siap. Tak habis habis bila jumpe ktorang, “how ?”. Ingat ktorang ni ape nak menghadap je report. Bila dah siap, Alhamdulillah. Lega sikit. Petang tu ape lagi, balik awal lah. Semua bos takde. Dua orang bos cuti. Sorang pergi hantar report. Tiga-tiga bos aku India. Hahahaha.

::Suasana balik keje malam::




 *First time bawak keje balik rumah -__-' *


:: Suasana last day siapkan report sebelum pukul 4p.m ::













# Sorry akak-2 office, saya masukkan gambar akak.
# Gambar malam tu tak berkualiti sangat sebab guna camera phone je


Okaylah. Nanti kalau ada story lagi aku update. Insya Allah.
Assalamualaikum  (^_^) 

No comments:

Post a Comment

 

Template by BloggerCandy.com