Pages

Tuesday, April 9, 2013

Baucer Buku 1 Malaysia PART I

Assalamualaikum & Salam Sejahtera.

Sebenarnya dah lame aku nak update cite pasal baucer. Sepatutnye entry ni sebelum ‘Kami Takkan Terpisah’. Aku pon tak terperasan tertinggal ke belakang cite pasal baucer ni. Disebabkan tertinggal, aku nak update jugak !!

Semua orang tawu kan pasal Baucer Buku 1 Malaysia. Student dapat rm250 termasuk lah aku. Aku baru jugak guna baucer tu. First thing aku nak cari kamus engineering. Orang cakap kamus tu mahal. Susah nak jumpe. Kedai pon banyak tak amek sebab mahal.

Hari Sabtu [** Mac 2013], aku buat appointment dengan Teha. Hari Sabtu, Teha keja half day. Lepas teha habis keja, ktorang pergi cari kamus engineering. Aku gerak dari Bandar Tasik Selatan. Teha gerak dari Gombak. So, ktorang jumpe dekat Masjid Jamek. Pergi jalan-jalan dekat Masjid India. Pergh !! Memang ramai la kan dekat situ. Dengan cuaca panas lagi. Sepupu aku ada lah kirim tudung plain brand kangaroo. Tudung tu memang elok lah. Murah gile. Sehelai rm5 je. Kalau banyak duit, dah lame habis. Nasib baik tak banyak.

Tengah jalan-jalan nak cari kedai buku dekat situ, tersinggah kedai baju. Bagi aku baju tu dah cantik. Tengok sane tengok sini, dah teramek 2 helai. Lepas tu dah taknak tengok baju dah. Kedai buku tak jumpe-jumpe lagi. Cari punye cari, baru jumpe. Terus cari kamus engineering yang ‘mahal’ tu. Susah sangat nak cari kamus tu. Bile dah nampak terus grab. Tanye akak cashier harga kamus tu. Bile akak tu cakap rm18, serius aku terkejut. Teha gelak bile aku terkejut. Dia siap cakap dekat aku, “Kau jangan kate kamus ni murah.” Tapi hakikatnya memang murah. Dah kot cari kamus tu.

Aku guna baucer rm50 je. Aku beli kamus engineering, 2 buah novel dengan panduan solat istikharah. Aku ada lagi rm200. So, lagi rm200 tu aku update next entry. Tengok lah aku beli ape pulak lepas ni. Sekarang aku tengah buat list nak beli ape gune baucer buku ni. Harap harap aku dapat manfaatkan baucer sebaik mungkin, insya Allah. Ish, poyo je aku ni.
Okaylah , see you another entry.



Assalamualaikum :)

No comments:

Post a Comment

 

Template by BloggerCandy.com