Pages

Monday, February 11, 2013

Tanpa Dirancang

Assalamualaikum

Korang biasakan dengar orang cakap “KITA HANYA MERANCANG, TUHAN YANG MENENTUKAN”. Kali ney aku nak share cerita aku “TANPA DIRANCANG”. Even kita tak merancang, Tuhan dah tentukan. Tuhan dah aturkan segala perjalanan. Sebelum ney, aku dengan housemate adalah plan nak pergi Penang tapi tak pergi pon. Tu yang takut nak plan beria beria.

Sabtu amek kad siswa dekat poli, housemate aku [ Sakinah a.k.a Koko ] ajak pergi genting. Mula mula aku ingat main main je. Sebab datang poli, dorang adalah komen komen ajak pergi Genting. Tapi kali ney serius. Time tu aku dah rasa dah yang aku tak dapat pergi. Sebelum ney, housemate aku keluar pergi kL pon maa tak bagi. Kali ney housemate aku suruh try Tanya maa dulu. Call maa gtaw nak pergi Genting dengan housemate. Tup tup tup, maa bagi. Macam tak percaya pulak. Koko sanggup hantar barang barang aku dekat Batang Kali then baru naik Genting.

Koko drive sampai Skyway je. Then naik Skyway sampai genting. Untuk pengetahuan, aku tak tawu jalan dekat Genting. Aku ney first time naik Genting dengan member, first time jugak guide orang. Kalau sesat nasib ler. Biasa aku pergi Genting follow ayah aku ke, makcik tak pon pakcik aku. Aku betul betul follow je. Takde pulak nak ingat jalan jalan dalam bangunan Genting tu. Sampai Skyway, mak aii !!! Queue takyah cakap lah. Panjang giler !! Dah queue panjang panjang, rupa-rupanya tiket tak beli lagi. HAHAHA. Time ney sangat sangat lawak. Antara lima orang, aku kena pergi beli tiket Skyway dekat floor bawah. Nasib baik time tu ada stamina. Ceeewaahh !! 

*Muka lepas berlari pergi beli tiket. Kihkihkih* 

*Ramai giler orang nak naik skyway* 

*Yeahh !! Dah nak sampai turn naik skyway* 

*Muka excited naik cable car*

Dah sampai Genting, nak cari Outdoor Theme Park tu tengok signboard je. Biasa aku pergi ada orang guide aku. Kali ney, aku pulak kena guide orang. Finally, jumpa jugak. Dah beli tiket apa lagi main ler. Ktorang main dalam bape game ntah.

1.      Pirates Ship

 *Abaikan perempuan yg dekat situ*



2.      Corkscrew Coaster
3.      Space Shot


 *Turn ktorang naik space shoot*

 *Ktorang ada dekat site belakang* 

4.      Buaian Pusing pusing

*Best oOo naik buai ney. Syok giler.*

*Naik utk kali kedua*

5.      Cawan

*Sesi merehatkan kaki yang dah penat berjalan.





6.      Rumah hantu
7.      Gajah
8.      Rocket
9.      Flying Coaster

*Lepas dipujuk dengan koko+teha, barulah aku naik*



Dalam banyak banyak game tu, yang paling aku takut tiga games. Corkscrew coaster, space shot dengan flying coaster. Takut tapi tak menjerit pon. Gelak je. Tiga tiga games ney rasa macam nak tercabut dah jantung ney. Lagi lagi space shot. Naik punya la tinggi. Sekali turun tu, hambek kau !! rasa jantung tertinggal dekat atas. Rasa macam terbang pon ada.

*Muka dah puas main* 

*Tengah cari idea nak main ape lagi* 

*Merehatkan kaki sesi kedua* 

*Cari jalan nak balik* 

*Sesat. Dekat atas tu area tempat keje ayah. Aku pon tak tawu macam mane bole sampai. Time datang takde pulak lalu dekat situ.* 

*Masing-masing dah letih.*



Dalam pukul 10 lebih ktorang balik. Turun by skyway again. Dah sampai Batang Kali, ktorang pergi makan then balik rumah aku. Housemate aku bermalam dekat rumah aku. Sape sape yang nak rasa macam aku rasa, naiklah Genting. Then main Outdoor Theme Park. Adventure kot ! Pergi cari game game sume tu.

Okaylah see you next time.

No comments:

Post a Comment

 

Template by BloggerCandy.com