Pages

Monday, February 11, 2013

Kerja Lagi


Assalamualaikum..

Nak cite pasal keje pulak. Abis je MP, aku pun cari keje. Keje tempat dulu je. Still jadi cashier + shif petang. First day keje memang rasa lain sebab majority aku tak kenal. Masuk hari seterusnya, so far okay lah.

One day, cashier pagi suruh aku ganti duit syiling RM40 sebab tak cukup. Sedangkan aku TUKAR duit RM10 je. Malas nak gaduh aku pong anti jela guna sale malam. Next day, duit sale hilang RM300. Sale malam ada RM500. Cashier pagi mula lah nak salahkan aku. Geram pulak aku dibuatnya. Bila bos jumpa aku, bos tak salahkan aku pon.

Time tu aku dah dapat rasa mulut mulut longkang yang cakap pasal aku. Apa yang aku rasa memang KENYATAAN. Staf shif petang ada jugak yang tak puas hati. Mr. N dah tengok budak yang tak puas hati dengan aku tu. Adalah satu malam tu, aku jumpa bos. Aku mintak berhenti. Tapi bos tak bagi. Aku janji sampai awal bulan Februari. Tapi aku mintak sampai hujung bulan Januari je.

Tak sabar tahap gaban weh nak tunggu hujung bulan. Nak berhenti sangat sangat dah. Banyak giler pengalaman kerja kali ney. Insya Allah aku taknak dah keje dekat situ. Kelemahan keje dekat restoran yang aku keje ney, majikan tak bertanggungjawab dengan kebajikan pekerja pekerja.

Okaylah, that’s all. See you again :D

No comments:

Post a Comment

 

Template by BloggerCandy.com