Pages

Monday, February 11, 2013

Kad Siswa + Derma darah

Assalamualaikum..

Sebelum update mesti kena ada mukadimah. Kalau takde, rase macam pelik sikit. Sekarang aku tengah malas giler nak update. So, mukadimah pendek je. Let’s start :D

Lepas last class MP, aku stay Behrang sampai Sabtu. Sebab ? Hari Sabtu ada pengagihan kad siswa. Sampingan dapat spend time dengan Mr. N :) Hari Sabtu, hari paling excited. Why ? Dapat jumpa classmate + housemate. Macam macam story bila jauh kan. Bila dekat, gaduh je. Aku pergi poli dengan Seha. Seha amek dekat rumah sewa. Thanks Seha Azaman *nama facebook

Dekat poli aku tengok ada Program Derma Darah. Hati ney nak derma tapi macam tak confident. Tengok je orang beratur nak derma darah. Hati ney kejap nak , kejap taknak. Last sekali, derma jugak. Sebelum tu mintak Seha amekkan kad siswa.



Pengalaman derma darah boleh la. Tak tawu nak cakap best ke tak. Time nurse nak cucuk jarum, time tu lah urat aku takde + tak Nampak. Mende ney jadi masalah dekat nurse. Aku pon risau lah. Dah lah first time derma darah. Bila dah Nampak urat, terus masuk jarum. Time tu aku rasa macam kena gigit semut je. Tak tengok pon takut tiba tiba rasa sakit. Nurse tu ada cakap kalau aku dapat lelap mata, memang payah la nak bangun.






Nak dijadikan cerita pulak, darah aku lambat giler keluar. Katil sebelah dah tukar dua kali student. Darah aku tak keluar keluar. Sepatutnya derma 300 ml. Tapia pa kan daya, aku mampu derma 200 ml je. Lepas derma darah, aku ajak housemate pergi makan. Dorang pon tak makan lagi. Ikutkan aku balik tunggu family aku dari Ipoh. Last last, housemate aku hantar balik. tQ housemate.




*Ney lah housemate yang teman aku. Ney otw nak pergi genting*

See u again ^_^

No comments:

Post a Comment

 

Template by BloggerCandy.com