Pages

Saturday, February 23, 2013

P R A K T I K A L


Assalamualaikum & Salam sejahtera.

Aku nak share pengalaman aku praktikal dalam beberapa minggu ney. Nak jujur ke nak sedapkan hati ? Sorry aku suka yang jujur. So, aku nak jujur ! SERIOUSLY aku rasa praktikal dekat tempat aku TAK BEST !! First day, tu biasalah. Pergi reception, intro dekat staf, jumpa bos, then bos sub aku dekat supervisor aku. Supervisor aku India.

Yang paling aku sedih, aku praktikal tak keluar site. Pergh !! Nak menangis weh. Pengalaman dapat pergi site berbeza yang teramat sangat. Pengalaman dy lain daripada yang lain. Aku dah lah memang nak cari pengalaman pergi site. Tiba-2, keje aku dekat office. Fully office. Masya Allah, hanya Tuhan yang tawu macam mana aku rasa time tu. Hati aku ney dah meronta-2 nak tukar tempat praktikal. Secara jujurnya, aku menyesal apply dekat company ney. Tapi apakan daya, company ney je rezeki aku.

Hari-2 aku whatsapp member-2 + senior + maa , mesej Mr.N , Teha. Kesian dekat dorang-2 ney jadi mangsa aku luahkan perasaan. Mesti korang ada rasa bosan kan bila aku whatsapp + mesej + call. Thanks lah dekat korang-2 yang sanggup dengar luahan hati aku. Aku paling tak suka bila mak aku whatsapp tanya tengah buat apa. Sebab ?? Sebab nanti mesti aku nak nangis + tak berminat nak praktikal dekat sini. Tengah menaip pon bole sedih taw. Aku pon tension praktikal ney. Member-2 aku yang lain, dorang praktikal macam best je. Dari first day dorang. Supervisor dorang ade bagi briefing pasal skop kerja, ada pergi site. Aku ? Totally different. Sume tu takde dalam praktikal aku. Sedih kan ?

Sementara aku praktikal ney, aku duduk umah sepupu merangkap anak buah maa. Aku tak tawu lah kenapa rase tak selesa. Kalau balik Batang Kali, lepas tu nak balik umah sepupu berat je rasa hati ney. Nak berulang, nanti aku yang penat. Kalau ikutkan keselesaan, memang lah rumah family kita lagi selesa. Tapi apakan daya, maa suruh aku berulang. Lagipon, dah lama janji dengan sepupu nak tumpang rumah. Nanti takut terasa pulak. Hati orang kena jaga.

Every night, ikutkan hati menangis je aku ney. Kesian Mr.N . Selalu teman aku. Thanks dear. Dah macam budak sekolah rendah masuk hostel. Dulu time sekolah, aku bukan main tak nak balik rumah lagi. Sampai lah belajar dekat poli. Selagi maa tak call, aku tak balik. Tapi time praktikal ney, takyah tunggu maa call, aku sendiri yang nak balik. Untuk minggu awal-2 ney, sejujur-jujurnya aku jawab NEGATIVE. Tapi tak tawu pulak, one day jadi best pulak kan.



Fuhh, aku kalau dapat luahkan perasaan, memang tak ingat dunia. Semua mende aku nak cite. Nak nangis live on ada. Haaa.. Okay lah. Thanks a lot for my expression. See you again .
Assalamualaikum :D

3 comments:

  1. salam cik nassha..jgn sedih2..actually kite senasib..tmpt praktikal sy pn x best..cik nassha kire ok la tu sbb mse mule2 masuk praktikal diperkenalkn kpd staff2 situ..sy ni lg la xde org nk perkenalkn pn..rse sgt2 mcm x dialu-alukan..tmpt praktikal sy mmg gah, bdn b'kanun..sbb tu sy tingin sgt nk praktikal kt situ..tp bile dh masuk situ rse mcm hampeh je..dh la kos sy sepatutnye mesti jumpe client,tp bos hnye suruh update data je memanjang..dh la dgn suasana staf yg ntah hape2..sabo je la..skg ni bru la terase nyesal sbb x accept je sykt swasta kecik dlu2 utk praktikal huhu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anonymous : Yeke ? Ikutkan company yang besar2 ni bagus. At least boleh kite cari pengalaman yang berbeza. Bile jadi macam ni, menyesal giler. Praktikal dekat JKR lagi bagus. Semoga perjalanan kita sepanjang praktikal dipermudahkan. Insya Allah setiap ape yang berlaku ade hikmahnye.

      Delete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete

 

Template by BloggerCandy.com