Pages

Monday, May 14, 2012

Fraser Hill

Assalamualaikum & Salam Sejahtera. Jawab sayang ! Tak jawab berdosa. Kalau tak sayang aku pon, jawablah sebab jawab salam ney wajib. Cheewaaahhh …

Last week, aku, adik aku dengan my cousin dari Pantai Dalam pergi jalan-jalan dekat Fraser Hill. Tak pergi pergi pon Fraser Hill ney. Biasa dengar orang cerita je. Member poli ade lah yang selalu pergi Fraser Hill. Gaya dorang cerita macam best je. Dekat tv pon macam best. So, sekarang turn aku pulak pergi then tawu best ke tak dekat sana.

Ktorang ikut jalan Kuala Kubu Bahru. Kalau google map 55.4km je dari Batang Kali. Macam dekat je kan. Haaa… Time on the way, ktorang lalu dekat Empangan Hulu Selangor. Wow O.o besar giler empangan dy. Dulu time aku driving school, adalah  sampai kat empangan tu. Tapi takde lah nampak semua, nampak sikit je.

:: google map ::

:: nampak tak air yg turun tu ?? cantik ::

:: macam pulau ::

Laluan nak ke Fraser Hill, tersangat-sangat lah mencabar. Sape yang pernah pergi Cameron Highlands ikut jalan Tapah, macam tulah jalan nak pergi Fraser Hill. Macam ular kena palu. Jalan dekat area empangan je two lane. Lepas dari tu, one lane je *macam belajar traffic pulak, berlane-lane :p Alhamdulillah, aku tak muntah sepanjang perjalanan ke Fraser Hill. Maybe sebab aku pernah lalu jalan ular kena palu selama 8 tahun. Aku tak muntah, tapi adik aku muntah. Dua orang pulak tu tapi bukan muntah serentaklah. Aku lah yang kena settlekan dorang. Korang dapat bayangkan tak, laluan dy macam mane ? Lu pikirlah sendiri.


Sampai dekat puncak Fraser Hill, aku sendiri pon tak tawu nak pergi mana. Bila Tanya orang yang dekat situ “ Apa yang best dekat Fraser Hill ?”. Jawapan dy “ Takde pape. Yang ade Clock Tower jela”. Mak aiii !!! Punyelah susah nak naik, sampai atas takde pape. Sabar jela. Ktorang pon pergi masjid nak solat Zohor. Lepas tu, lepak minum kejap. Ingat nak pergi Strawberry Park tapi dah tutup. Bukan tutup beroperasi, tutup sampai bila-bila. Tutup sebab jalan terbelah. Lastly, ktorang decide pergi Paddock.


:: Clock Tower ::

:: konvoi ::

:: lupe lah name dy ::


:: me with Clock Tower ::

:: ktorang solat dekat masjid ney ::

:: sepupu dengan anak buah ::



:: Paddock ::

:: kat bawah tu tempat memanah ::


Dah pergi Paddock, ktorang balik. Jalan dy macam menakutkan. Myabe sebab baru first time pergi. Ktorang ada sampai dekat satu jambatan ney. Ada signboard JANGAN BERHENTI DI SINI. Patutlah tak bagi berhenti, bawah jambatan tu gaung. Jambatan tu tinggi giler lah. Fraser Hill ney dulu tempat jajahan. Adalah sejarah yang dorang letak macam signboard dekat tepi jalan tapi aku ney tak minat sejarah. So, aku abaikan :D Perjalanan nak turun pon, adik aku muntah lagi. Aku pon pening jugaklah sebab kali kedua adik aku muntah. Aku pening kejap je.

Harapan selepas pergi Fraser Hill

Adik second last : Orang taknak pergi Frase Hill dah. Kalau pergi ramai-ramai,  
                          orang cakap dekat ayah, Fraser Hill takde pape.
Sepupu : Taknak pergi dah. Pergi ney pon just cari experience. Travel kali ney 
    unplanning. Lepas ney, planning kasi baik punya.

HAHAHA.. Harapan semua negative. “TAKNAK PERGI DAH” Harapan aku tak tawu nak cakap ape. Maybe lebih kurang je kot. That’s all about my travel to Fraser Hill. See you again !! Thanks for reading =) Assalamualaikum



:: bubye Fraser Hill ::

No comments:

Post a Comment

 

Template by BloggerCandy.com