Pages

Saturday, May 12, 2012

 Destinasi : Behrang – Bangi - Balakong - Bangi - Batang Kali

Assalamualaikum ! Jawab  sayang, tak jawab berdosa. Haaa

Hye peeps ! Aku still cuti sem lagi. Ney story pasal destinasi aku baru-baru ney. Destinasi aku baru-baru ney pergi Balakong dengan Bangi. Aku ade appointment dekat Bangi pagi Jumaat. So, group aku bermalam dekat Balakong rumah makcik aku. Rumah sepupu yang twin tu !! Seriuosly aku excited yang teramat sangat. Tak pernah kot bermalam rumah makcik aku yang ney.

Aku gerak balik behrang dulu. Petang tu baru gerak pergi Balakong. Dah lah aku tak ingat jalan. Nak mintak tolong pakcik aku macam menyusahkan. So,aku amek keputusan cari jalan sendiri. Google map tolong aku. Kononnya, macam senang sangat bila dah ada google map. Tapi hampeh !! Makcik aku sibuk mcj aku tanye dekat mane. Aku cakap nak jalan-jalan dulu. Padahal ktorang sesat kot. Aku taknak bagitawu yang ktorang sesat. Kononnya aku dah ingatlah jalan nak pergi rumah makcik aku. Adoiiii , asal nak pergi 
Balakong+Bangi mesti sesat. Sesat tempat yang same pulak tu. Aisayman *tak tawulah spelling macam mane. Aku hentam je.




Ntah bape kali ktorg buat u-turn dekat kawasan same. Lastly, member yang drive decide pergi Bangi dulu baru gerak pergi Balakong. Sebab dari Bangi nak ke Balakong senang je. So, ktorang gerak ke Bangi terus. Tawu jalan punye pasal, kejap je dah sampai. Dekat Bangi, ktorang pergi makan+jalan-jalan dulu, baru gerak g Balakong. Dari Bangi nak ke Balakong, masuk Plaza Tol Bangi then exit Plaza Tol Serdang/UPM/Seri Kembangan. Tol rm1.30 je. Tak banyak pon :p Kejap je aku dah jumpa Wisma Minlon, terus ingat jalan nak pergi rumah twin :)

Sampai perumahan, ade pak guard pulak. Dah member aku kena bagi lesen dy. Takut sangat ktorang ney mencuri. Sampai depan rumah, si twin yang comel+tembam terkedek-kedek berjalan keluar rumah. Alahai, geramnya dengan korang ney. Malam tu aku main dengan si twin & abg ajim puas-puas. Nanti rindu. Haaa. Mak si twin ney tengah sarat. Menghitung hari nak masuk hospital sebab dy kena operate. Si twin sangatlah comel gelagat dorang. Bile balik kampung tak nampak sangat gelagat dorang. Nampak baik je kat kampung. Bile dekat rumah dorang, habis rumah tunggang terbalik. HAHAHAHA.





 Pagi esok tu, bangun punye lah awal. Takut lambat sampai kan. Pakcik aku cakap kalau dalam 7 lebih, jalan tak jammed. Dalam 7 suku, ktorang pon kemas lah barang. Aku amek phone no celcom. Tengok-tengok ade mcj. Sekali bace mcj, appointment pukul 10am. Makkk aiii !!!! Lambat lagi. Erm, dah lambat ape lagi sambung tidur laaaa . kruihhhhhh . Teruk kan tido berdengkur. Sebelum tido, aku turun tingkat bawah tengok makcik aku buat ape. Tak lame lepas tu, pakcik aku sampai rumah belikan breakfast. Okay, aku taknak makan lagi. Sambung tido dulu. Makcik aku pon tawu, aku ney kaki tido. Dah puas tido, bangun teru sturun bawah. Buat air sendiri sebab maa pesan “kau jangan menyusahkan maklong.dy tu tengah sarat.puase lak tu” .Tengah breakfast si kembar[adik] bangun. Geramnye aku tengok dy. Lepas breakfast, terus kemas barang-barang. Lepas siap keje dekat Bangi, teru s balik. Tengah kemas si kembar[abang] bangun. Bile dua-dua dah bangun, mula lah mengekor aku je. Kihkihkih *tu yang aku suke. Nak keluar rumah si adik nak ikut aku. Siap tye abng lagi nak ikut ke tak . So sweet la twin. Ajim dah pergi school. Tak sempat nak jumpe dy before pergi school. Aku dengan member dah lambat nak pergi appointment. Cepat-cepat mcj orang tu cakap ktorang lambat. Nasib baik orang tu kate okay.

On the way nak masuk highway, ade accident pulak tengah-tengah jalan. Dah jammed. Bila dah masuk highway, jalan smooth je. Okay destinasi appointment 10.30am. Nak buat keje dekat situ tak lame pon. Dalam sejam je. Lepas tu settle :) Dah settle sempat bergambar dekat pintu masuk MPOB. Next destination Giant Bangi. Window shopping dulu then lunch lastly go back . Member aku drop aku dekat Batang Kali lah. Lepas tu, dorang singgah  Behrang then straight to Bagan Serai and Penang. Sampai rumah aku tido lagi. Serius kepenatan zZzZzZ.






I think that’s all about may travel for two days :) See you later

                                                                                                               


No comments:

Post a Comment

 

Template by BloggerCandy.com