Pages

Saturday, April 6, 2013

Wishlist 2013


Assalamualaikum  & Salam sejahtera

Hye peeps ! Tibe-2 aku rasa rajin nak update En Blog + free *padahal report praktikal tak buat* Kalau pasal update blog, aku rajin je. Tapi kalau suruh buat report, Masya Allah. Malasnye aku !
Wishlist 2013. Sebelum ni aku ada buat wishlist jugak tapi ntah bile ntah. Tapi ada lah. Saje nak buat wishlist lagi. Mana tawu boleh dapat semua wishlist aku. Kan ? Sapa tawu. Erm, tak banyak pon wishlist aku. Wishlist aku ni semuanya kehendak tapi ade jugak keperluan. Sapa yang amek Kemahiran Hidup bahagian perdagangan tawu lah apa beza kehendak dengan keperluan. Tak silap aku Kemahiran Hidup bahagian apa-2 pon ada belajar kot. Sebab aku yang amek Ekonomi Rumah Tangga pon bole tawu. Eh, dah melencong pulak cite aku ni. Okay-2 back to title.

1st wishlist

Handphone dual sim

I need it !! Ini keperluan aku. Sebab phone aku yang sedia ada ni, nyawa-2 ikan je aku tengok. Ada masa hilang sabar pon ada aku guna phone sedia ada. Tapi apakan daya, S A B A R itu separuh daripada iman. Baru-2 aku survey phone dekat internet je. Hati aku terpikat dekat XPERIA E. Xperia lagi ? Nak buat macam mane, dah itu je yang berkenan. Aku makesure aku bole grab phone ni. Tapi sebelum tu aku kena survey dekat kedai pulak. Nak berangan pegang phone tu. Poyo je aku ni.

2nd wishlist

Handphone admirer

Haa.. Jangan ingat orang je ada admire. Phone pon ada taw. Dah lama la jugak aku tengok phone ni. Takde lah lame sangat. Hujung tahun 2012. Memang nak sangat phone ni. Time aku ada duit nak beli phone ni, my mum tak bagi. Sebab ? Sebab ni kehendak aku. Time tu phone aku yang sedia ada elok lagi. Sihat wal’afiat. Maybe sebab tu my mum tak bagi. Tapi sekarang my mum tak tawu phone sedia ada tengah nazak. Phone yang aku admire ni, bagi aku smart giler. Sebab aku suka giler-2. Maybe phone ikut citarasa aku. Citarasa semua orang tak same kan ? Rambut sama hitam tapi hati lain-2. Wah, dah macam buat karangan time sekolah pulak siap ada peribahasa. *ni semua gara-gara cikgu haliza jais. heee. I’m sorry cikgu* Nak tawu phone yang aku admire tu phone apa ? Haa.. Ada dua taw. Kalau bole nak yang besar sikit. *Macam banyak duit je aku ni. Demand bukan main.* Kalau tak dapat besar, kecik pon jadi la. Ni phone admire aku :D

3rd wishlist
Rainbow Al-Quran

Rainbow al-Quran ni dah memang jadi wishlist tetap aku. Selagi aku tak dapat, selagi tu aku buat wishlist. Bole tak ? Asal lak tak bole ? Wishlist aku, suka hati aku la. Dulu aku request dekat my future fiancée. Nak tunggu future fiancée, macam take time je. HAHAHAHA. Opsss !! Bukan apa, aku macam excited sangat nak Rainbow al-Quran ni. Sebab tu bole jadi wishlist tetap aku. Selalu jugak lah aku survey dekat internet. Dekat kedai dah cari tapi tak jumpe lagi. Kalau dekat kedai ada senang sikit, bole guna baucer buku. Kalau online banyak je. Kena pandai pilih je. Aku nak yang siap ada terjemahan sekali. Ada setengah takde terjemahan. Insya Allah, I hope I will get Rainbow Al-Quran as soon as possible.

4th wishlist


Loss weight


Anoun : Loss weight ? Itu pon nak jadi wishlist ?
 Me : Hey, excuse me. My blog right ? It’s up to me nak letak pape je jadi wishlist.

Nak turunkan berat pon salah satu impian aku taw taw. Sedia maklum ramai yang cakap aku dah gemuk. Gemuk ? tak boleh tak boleh. Perkataan lain. Erm.. Berisi ? Pon tak bole. Semua tak bole lah.
Hujung bulan Januari, aku ada try tak makan nasi. Just makan sayur, tauhu, ikan dan ayam. Daging aku tak makan sebab susah nak hadam. Okay lah. Berkesan dengan cara tu. Tapi bile dah pergi praktikal, kalau tak makan nasi, tak larat giler. Maybe sebab banyak guna tenaga nak berjalan yang agak lame. Lagi lagi time pergi office. Kena jalan dalam 20 minit.
Macam macam aku makan + pakai sebab nak kurus. Tapi tak nampak lagi hasil dia. Mohon sangat sangat, nanti boleh kurus macam dulu.

5th wishlist
Collection Wedge shoes *google image*

Wedge ? bukan cheesy wedge taw. Korang ni tawu makan je. Ni kasut la. Haa, wedge shoes my dreammmm. Kalau ikut nafsu shopping aku, memang pokai la jawabnye. Nasib baiklah bole control. Tapi kalau dapat tengok time tengah sale, masya Allah. Rambang mata dibuatnya. Lagi satu, nasib aku ni student je. Kalau dah keje, rasenye sakan aku shopping.
Wishlist aku nak buat collection wedge shoes. Bestnye kalau dapat buat collection. I will. Aamin ^_^

Okaylah, see you later :D
Assalamualaikum..

No comments:

Post a Comment

 

Template by BloggerCandy.com