Pages

Monday, September 5, 2011

Raye Part I

Assalamualaikum . Macam biase . Jawab sayang . Tak jawab berdose =)


Ha , sekarang baru ade mase nak cerite pasal raye . Kalau tengok dekat blogger lain , semua sibuk cerite raye masing2 . Now , turn aku lak nak story mory pasal raye . Syok giler . Tahun ney aku raye dekta Perak dulu . Then dekat Pahang lak .

:: Raye di Bukit Pekan , Kampar , Perak ::

Tahun ney aku raye tanpa ayah . Ayah aku bukan passed away taw . Ayah aku kerja . Bangun pagi terus kene tunggu turn nak mandi , Then breakfast . Bile sepupu lelaki balik dari sembahyang raye baru kelam kabut nak bersiap . Time tu nak iron tudung , shawl , pashmina semua bagai lah . Bile dah siap nak makeup tggu turn jugak . Ala , kalau nak makeup sendiri , memang  tak lah . Sebab ade orang yang volunteer nak makeup kan . Dah settle semua baru lah sesi bermaaf-maafan . Lepas salam2 kutip duit raye pakcik makcik sepupu semua bagai . Sesi photografi lak . Even takde camera dslr pon bole hade sesi photografi . Bile dah ramai , macam2 ragam ade . Nak pergi beraye pon tak sempat , baru je nak keluar dah guest datang termasuk la member aku.  Last sekali pergi beraye lepas Zohor . Beraye rumah sedare mare dekat kampong je . Malam main mercun :)


Raye kedua pergi beraye awal sikit sebelum Zohor . Lepas Zohor , ramai giler guest . Member maa , sepupu opah , anak angkat makcik & member aku jugak . Dah macam kenduri pon ade . HAHAHA . Lepas guest semua balik , aku dengan sepupu lak pergi beraye . Sambil beraye sempat lagi pergi Tesco . Saje nak tengok orang beraye dekat Tesco . huhuhu . Then balik rumah .

Raye ketiga tak pergi beraye pon sebab sepupu ramai dah balik . Aku still dekat kampong dengan kebosanan + kebluran . Lame gak la dekat Perak . Raye ketiga ayah aku baru balik kampong . Raye keempat berkemas untuk pulang ke Batang Kali . Okay enjoy with this pic .^_^

> First raye < 

 make up jap

big family tapi tak cukup lagi 

cousin cousin ku

anak buah first : aisy aqil

anak buah second : ali ar-ramadhan 

anak buah third : nur iman naurah

jom beraye 

posing seketika :)

jalanjalan

two already taken , only one single . hahaha

>Raye kedua<

panasnye nak pergi beraye

 penat beraye


Okay sampai sini je raye part I . Nanti sambung raye part II lak .
Bubye :)

No comments:

Post a Comment

 

Template by BloggerCandy.com