Pages

Saturday, November 30, 2013

Konvo Part V : Officially Graduated


Alhamdulillah, 19 Sept 2013 I’m officially graduated holder Diploma Civil Engineering. Perghh !! Penat fikir aya ntak starting. Bape kali tukar. Ayat formal macam nak buat essay SPM pulak. Tiga tahun berjuang, perah otak dapat jugak diploma.
Nervous tu ada la jugak nak konvo ni. Tapi excited tu lebih sikit. Student kena berkumpul pukul 8.00 pagi. 7 lebih, ktorang dah pergi poli cari parking. Datang awal, parking takde lah full sangat. Masa berkumpul, apa lagi. Bergambar WAJIB. Sekali seumur hidup. Konvo diploma feeling dia lain. Kalau ada rezeki konvo degree lain pulak feeling dia.


::Classmate vs car-mate vs housemate. Daripada berenam, tinggal lima je. Nadia pindah poli Kulim.::
Dari belakang kanan : Fatihah, aku , Sakinah
Dari depan kanan : Anim, Ena

         
Ktorang beratur ikut abjad. Memang tak best. Kalau ikut no pendaftaran best sikit. Eh, bukan best sikit tapi best banyak. Sebab no pendaftaran dekat dekat je dengan housemate. Nak amek gambar pon senang. Tapi apakan daya. Lecturer yang tetapkan.
Student berjalan masuk dewan dengan bunyi muzik ape mende ntah name dia. Aku pon dah tak ingat. Dah nak masuk setahun konvo, aku baru nak update. Parents dah masuk dalam dewan. Dalam dewan macam biasalah, bacaan doa, ucapan bagai pastu baru la ktorg naik pentas. Kalau tak silap, ada selingan dengan persembahan.
Habis dalam dewan, dekat luar masing masing cari mak ayah nak amek gambar. Aku amek gambar dengan ayah and adik aku je. Mak aku takde. Adoi, rase menyesal pulak. Tapi nasib baik ada amek gambar dalam studio. At least, ada la jugak gambarnya.





Sepatutnya aku balik ikut ma dengan ayah, last minute punya planning nak stay dekat rest house. Jumaat pagi baru balik. Mak ayah aku okay je. Ingatkan lepas amek gambar dengan family, aku nak jumpa dengan Mr.N. Sekali call, dia tido lagi. Geram je rase. Tapi sebab sayang, aku takde lah rase nak marah. Poyo je aku ni kan ?
Masa jumpa Mr.N, Mr.N bagi aku bear hadiah konvo. Thanks sayang Lepas tu, ktorang jumpa dengan akak kesayangan. Hehehe . Hebat akak ni, dapat bape banyak anugerah. Giler pandai. Lepas tu, classmate nak photoshoot dekat Proton City. Aku on je. Mr.N jadi driver kan. Hahahaha. Takpe, nanti saya jadi driver awak pulak masa awak konvo eh sayang :)




Dekat Proton City, sape lagi jadi photographer kalau bukan Mr.N aku. Classmate laki aku bedal je panggil name Mr.N aku. Macam macam name keluar. Takpe classmate saya suka communicate dengan awak. Classmate sume giler bergambar. Bukan setakat perempuan je. Laki pon. Mula mula guna camera Seha. Sampai habis battery. Nasib baik aku ada bawak camera. Sambung pulak dekat camera aku.

















Ni lah sangat bahagia dengan classmate. Bukan senang nak photoshoot semua bagai. Walaupun gambar takde la perfect mane. Tapi yang penting moments dia. Setiap gambar bermakne taw. Sebelum ni ada amek gambar kelas untuk hadiah Pn. Ronina dengan En. Mior. Last but not least, I will miss this moments with you guys.

No comments:

Post a Comment

 

Template by BloggerCandy.com