Pages

Sunday, October 13, 2013

No title

Assalamualaikum :D

Hari Ahad yang kejap mendung, kejap cerah aku nak feeling feeling dekat blog aku ni. Dah lame dah tak feeling feeling sedih. Biasa update blog sume yang happy je. Dulu pernah lah feeling sedih dekat blog. Selalu aku membebel dekat tweet kalau sedih ke, marah ke, sakit hati ke, macam macam lah. Tapi dekat tweet ni susah jugak, takut ada yang terasa. Tuju dekat orang lain, orang lain yang terasa. Pastu dah tak bertegur sapa. Alahaiiiiii.

Aku pon tak tawu kenapa mood hari ahad ni macam tak best satu hal. Pastu rasa nak nangis je. Banyak sangat berfikir kot. Hurmmm.. Dah lah malam tadi nightmare. Bagi aku nightmare lah. Banyak kali jugak aku nightmare mende yang sama. Adakah penanda ? :’( Bangun je dari tido, rasa nak nangis ingat nightmare tu. Aku sekarang ni cepat sentap. Lambat reply whatsapp, aku terus sentap. Dengan someone ni lah. Dengan orang lain aku tak kesah sangat kalau reply lambat. Lantak lah orang nak cakap aku menggedik ke, mengade ke, nak buat macam mane. Aku dah try nak control diri tu taknak cepat sentap. Tapi bila aku control sampai satu tahap aku akan menangis. Tension gak bila jadi macam tu.

Bangun tido tengok phone. Ada email jobstreet. Sedia maklum aku ni penganggur tegar. Majority vacancy dekat area Johor. Aku ni dah la baru nak masuk alam pekerjaan. Scroll email tu ada vacancy dekat genting. Dari lepas SPM lagi mak aku tak bagi keje genting. Vacancy dekat genting tu position engineering officer. Aku bagi tawu dekat mak aku pasal vacancy tu, tapi respon tak memuaskan. Sedih jugak lah. Orang cakap jangan memilih sangat nak keje ni. Aku tak memilih, tapi mak aku yang pilih. Dah banyak sangat keje aku apply, tapi takde satu pon yang bagi feedback. Berharap jugak lah dapat feedback yang menggembirakan.

Bila dah jadi holder diploma ni, macam macam nak pikir. Nak sambung degree, nak keje. Semua susah nak dapat. Upu hari tu apply tak dapat. Rayuan pon still tak dapat. Mana taknya, yang nak sambung belajar bukan sikit ramai. Pointer aku pon biasa biasa je. Degree under politeknik pon aku apply tapi tak dapat. Paling latest, aku apply directly under uitm. Dapat ke tak, wallahualam. Berdoa + tawakal jela. Itu je mampu.

Tension jugak bila jadi macam ni. Sampai bila aku nak jadi penganggur ? Kawan kawan lain, macam senang je dapat keje. Aku ? Maybe belum rezeki aku lagi kot. Arghhh !!!! Rasa nak nangis dah ni. Tapi kena kuat semangat :)

Okay lah see you later.

1 comment:

  1. relax laa kawan .. tamaw sedey2 kay ..
    insyaAllah ade rezeki tu , mybe lambat skit ..
    same2 kite doa supaya Allah berikan kite yg terbaik
    untuk mase depan kite okei ? kuatkan semangat ..
    take care :D

    ReplyDelete

 

Template by BloggerCandy.com