Pages

Wednesday, October 9, 2013

Interview

Assalamualaikum

Hye, readers ! Aku ni sekarang penganggur tegar. Duduk rumah, makan, online, mandi, tidur. Tu je keje aku. Serius rasa bosan dengan life ni. Haish ! tapi nak buat macam mana, apply degree tak dapat. Tunggu yang rayuan pulak. Kalau ada rezeki, Insya Allah. Bole dikatakan 24/7 aku online. Masa online, aku cuba cari sifat rajin untuk update blog. Rasa macam dah tak sanggup nak postpone cerita cerita ku. Let’s start :)

Cerita ni keluaran Ogos tapi Oktober baru keluar promote. Ceewahh. Dalam cerita aku ni ada tiga pelakon. Pelakon tu termasuk aku sendiri, Koko dengan Teha. Malas nak amek ramai-ramai, nanti nak kena bayar banyak. *berangan macam pengarah pulak aku ni* Ktorang classmate + housemate + car-mate. Ni cerita reality taw, BUKAN rekaan semata-mata. Masih dalam bulan Syawal lagi, kalau tak silap aku 17hb Ogos. Masa tu aku dekat kampung Perak. Teha call aku gtaw pasal interview keje. Biasalah, kami ni senasib *penganggur tegar* . Masa tu aku buat relaks je. Tak tawu nak pergi ke tak.

Dah balik Batang Kali, baru lah decide nak pergi. Interview ni walk-in je, 21hb Ogos dekat Stesen LRT Dang Wangi. Contact dengan Teha tanya lah pape yang patut, then Koko dari Manjung pon follow. Ena tak dapat nak follow sebab dia keje. Aku gerak 20hb macam biasa naik tren. Koko naik bas. Teha amek ktorang dekat KL Sentral. Sebelum balik rumah, jenjalan cari barang sikit. Sampai rumah Teha, rasa nak masak pulak. Parents Teha keje. Planning nak masak spaghetti. Eh, bukan spaghetti. Shell shell la name dia. Aku pon tak ingat. Aku pon takde la reti sangat nak masak. Dekat rumah Teha tetiba aku reti pulak kan.


:: Semua putih je. Hahaha ::


Malam ktorang tak pergi mane mane pon just prepare untuk interview. Maklumlah first nak pergi interview. Malam tu dah macam study untuk final pulak. Dengan mengantuk tak terkatanya. HAHAHA




:: Buku ni dah lame beli ::





Interview time !!! Hambek kau !! dapat turn 94, 95, 96. Datang lagi lambat. Ramai giler pergi interview. Majoriti lelaki yang datang interview. Terkejut beruk jugak lah. Tapi apa salahnye kita mencuba nasib. Ktorang dapat interview sesi petang. Keje time tunggu turn interview, ktorang naik lrt je. Ktorg lunch dekat Central Market.












Mengantuk weh tunggu turn. Sampai nebes nak interview tu pon hilang. Bila tiba masenye. Jeng jeng jeng. Turn aku dulu, pastu koko last teha. Masa turn aku interview, aku sempat cakap introduce pendidikan aku je. Yang selebihnya, orang yang interview aku cakap. Apa yang sampai dekat ktorang bertiga, lebih kurang je. Company tu memang nak cari kelulusan civil, dah seboleh-bolehnya lelaki. Tapi civil yang datang, ktorg lah, perempuan. Maybe lelaki yang ramai giler tu, mekanikal dengan elektrik kot. Aku pon tak sure. Ni lah pengalaman untuk first interview. Boleh lah dari takde pengalaman.





Dah habis interview, pergi makan McD dekat KL Sentral. Dalam pukul 6ptg, aku balik Batang Kali. Koko balik rumah Teha.

Okay, see you next entry ^_^


No comments:

Post a Comment

 

Template by BloggerCandy.com