Pages

Thursday, December 21, 2017

K E R J A

Assalamualaikum everyone.

Masya Allah dah setahun rupanya tak log in blog ni. Ni pon ntah macam mana tergerak hati nak log in. Emel dengan password pon dah lupa. Nak update blog pon hampir hampir lupa. Apatah lagi nak setting template. Masa zaman study poli rajin gila nak update blog ni. Bila habis je poli, habis belajar terus takda masa nak update. Ini bermakna aku bukanlah blogger tegar. Tengoklah blogger yang lain, dah kahwin, dah ada anak pon still ada masa nak update blog. Ikutkan aku ni, banyak pending entry. Pending jela. Sampai ke sudah tak publish. Sebab dah lupa nak taip apa.

Konon hari tu nak buat entry ikut bulan. Satu bulan, satu entry. Mana entrynya pon aku tak tahu. Seriously, lepas habis study diploma aku rasa aku lagi takda masa nak menghadap blog ni. Dulu lepas je habis poli, kerja part time dekat Happy Home. Kerja bukan office hour, kerja kedai kan. 10 pagi 10 malam. Masa tu memang live kerja je. Penat tu takyah cakap lah. Bukan senang nak cari duit. Belum sempat jadi permanent staff, aku cepat cepat cari kerja lain. Nak tahu sebab apa ? Kalau belum jadi permanent staff, boleh hantar notis 24 jam. Kalau dah permanent staff, kena notis sebulan ke dua bulan. Aku pon dah lupa. Ntah pape kan alasan aku.

Aku apply kerja, tersangkut satu job. Kerja Perodua. Masa tu tengok vacancy dekat Segambut. Segambut pon aku tak tahu dekat mana. Yang aku tahu, Segambut tu area kL. Sebab selalu naik tren, ada station ktm Segambut. Dapat panggilan untuk pergi interview. Aku pon pegi jela. Second time interview nak kerja ni. First dulu interview Prasarana. Takde rezeki. Tu yang try Perodua pulak. Alhamdulillah dapat lah kerja Perodua dekat Segambut. Jauh menyimpang kerja aku dengan apa yang aku belajar tiga tahun. Kerja sekarang susah nak dapat. Apa yang datang depat mata, grab jela. Mungkin belum rezeki aku lagi kot. Tipulah kalau tak jealous dengan kengkawan. Dorang dapat job yang tak lari dari skop study dulu. Positifkan diri jela. Alhamdulillah, dah tiga tahun berkhidmat di Perodua.

Okay settle cerita pasal kerja. Next entry cerita pasal study pulak. Saja nak post dua tiga entry untuk 2017 sebelum penutup tahun 2017. See you soon. 

No comments:

Post a Comment

 

Template by BloggerCandy.com