Pages

Saturday, December 29, 2012

Exam Week


Hye2 . Assalamualaikum peeps.

Even result dah keluar, aku still nak story pasal exam week. Peduli apa kan ? Blog aku. Update blog time ada masa, so sekarang baru aku ada masa.

Exam untuk sem5 ney, masyaallah hanya Tuhan je yang tawu. Final exam ada 7 paper. Maklumlah student civil engineering. Dalam masa 8 hari exam, 7 hari ada paper ktorang. Nak merungut ney ! Nak merungut ney ! Dah la DKA sem5 start exam hari Sabtu, ktorang jugaklah penutup exam sebab paper last hari Sabtu jugak. Ada gap sehari je. Otak ney tak sempat nak rehat langsung. Rasa mcam memory card 14GB. Time study, penuhkan memory card. Time exam, copy balik yang ada dalam memory card. Yang mampu jela. Hahaha. Habis exam, delete + format. Lepas tu guna balik memory card 14 GB tu. 7 paper, 7 kali format. Nak simpan je tak boleh nanti full. Kalau memory card betul2, selalu sangat format confirm rosak. Nasib baiklah otak tak macam tu.


:: Jadual final exam DKA sem5 ::


Hari ke 4 exam, sume frust + tension jawab exam. Balik exam ada pasar malam, apa lagi housemate dengan aku terus jadi harimau jadian. Beli macam macam nak hilangkan frust + tension jawab exam.

Selagi tak masuk kelas/ dewan, selagi tu lah study even nervous tahap gaban. Tak kesah duduk dekat mane2 pon still study. Kalau exam dekat kelas, siap bersila lagi nak study. Bukan rekaan semata2 taw. See .. kenyataan.


:: Anim[Assistant monitor] dengan Ayie[Class monitor] sempat buat discussion ::




:: Ena + Teha + D’nie + Anim + Ayie ::

Dalam minggu exam, adalah sehari takde paper. Takyah cakap lah, time tu student DKA sem5 macam dah habis paper. Relax bukan main. Memang gunakan masa untuk rehatkan otak :D Bila dah habis sehari tu, Ya Allah cepatnya masa berlalu. Nak study balik tu, aduyaii susah giler. Nak tak nak, kena study jugak. Time tu aku dengan housemate ada pegi cc, kalau tak silap Photostat nota kot. Sementara tunggu, apa lagi sempat lagi shopping dalam cc. Macam2 ada. Aku beli choki choki dengan gula gula asam masin. Kononnya, boleh bagi tenagalah time nak study tu. Mr. N aku pon dapat sebab nak suruh dia study.



:: Choki choki + gula gula asam masin ::

Last day paper, aku tak study dalam bilik. Aku study dekat hall dengan housemate. Last paper, paper teori takut tertido bila baca sorang sorang. Sebelum2 ney pon ada paper teori, aku study dalam bilik jawabnya tido lah. Orang lain belum tido, aku dah tido dulu. So, hari last exam nak cari kelainan sikit. Mengantuk tu memang ada jugak at least ada member yang boleh kejutkan. Malam tu aku tido dekat hall berlapikkan lantai je. Tido dengan buku buku sekali. Manelah tawu boleh masuk. Haa.. Bangun pagi, hujan pulak. Masyaallah !! Syoknya tido. Sejuk time tu sampai ke tulang. Nak mandi pon sejuk giler.

Paper last jugak siap awal. Punca takut tak sempat study. Tapi sempat bergambar lagi. Kalau study pon, belum tentu boleh masuk. Memory card dah full.


:: Last day exam pakai tudung Mr.N belikan. Thanks dear ::



:: Housemate ::

Pergi jawab exam, tinggalkan rumah yang bersepah. Balik nanti baru kemas. Okaylah dah penat menaip. See you again :D

:: Semangat study ::



No comments:

Post a Comment

 

Template by BloggerCandy.com